Organizacja szkoleń z angielskiego dla pracowników a korzyści dla firmy

ikona angielskiPostępująca w błyskawicznym tempie globalizacja sprawia, że dużo częściej podróżujemy po świecie, na swojej drodze spotykamy coraz większą liczbę obcokrajowców, a dzięki Internetowi mamy możliwość korzystania z niezwykle cennych materiałów zapisanych w obcych językach. Języki – w tym angielski – stały się również integralną częścią pracy i są wykorzystywane nie tylko przy okazji komunikacji wewnętrznej w międzynarodowych firmach, ale nawet na szkoleniach, podczas wymiany korespondencji oraz przy kontaktach z klientami. Trudno też wyobrazić sobie udział w zagranicznych targach czy konferencjach, jeśli wysłani reprezentanci nie znają obcego języka w stopniu co najmniej komunikatywnym. Nic zatem dziwnego, że pracodawcy dbają o to, aby pracownicy posługiwali się angielskim na odpowiednio wysokim poziomie – nawet jeśli nie będzie to warunek niezbędny do spełnienia podczas rekrutacji, zawsze można skorzystać z kursów angielskiego dla firm.

 

Jakie korzyści ze szkoleń językowych osiąga pracownik?

Korzystanie ze szkoleń językowych organizowanych przez Language Expert z Warszawy niesie za sobą wiele korzyści, które przekładają się bezpośrednio na zatrudniane w firmie osoby. Przede wszystkim należy podkreślić, że wielu młodych pracowników ceni sobie te miejsca pracy, które umożliwiają zdobywanie nowych kompetencji i premiują chęć nauki. Dodatkowo podwładny, w którego się inwestuje, poczuje się o wiele bardziej doceniony, wyróżniony i zmotywowany do działania, a to przełoży się na lepszą efektywność oraz osiągane wyniki, by pokazać pracodawcy, że jest się wartym poniesionych kosztów. Znajomość angielskiego pozwala także na rozwój i kształtowanie umiejętności w wielu innych dziedzinach – stanowi bowiem furtkę ułatwiającą dostęp do branżowych publikacji i szkoleń przeprowadzanych przez specjalistów z całego świata. Nie można też zapominać, że grupowe zajęcia stanowią świetną okazję do integracji zespołu.

 

Co zyskuje pracodawca, wysyłając pracownika na szkolenie z angielskiego?

Udostępnienie pracownikom możliwości skorzystania z profesjonalnych szkoleń z języka angielskiego przekłada się nie tylko na rozwój ich indywidualnych umiejętności, ale także na umocnienie pozycji całej firmy. Dogłębna, a zarazem wszechstronna znajomość biznesowej oraz specjalistycznej nomenklatury pozwala bowiem przedsiębiorstwu na nawiązywanie nowych kontaktów, pozyskiwanie klientów, a także negocjowanie korzystnych umów z zagranicznymi kontrahentami. Ponadto pracownicy, którzy potrafią mówić w obcych językach, stanowią swoistą wizytówkę firmy i wpływają na jej prestiż w oczach przedstawicieli danej branży. Kursy poprawiają także bezpośrednio komunikację wewnątrz działów i wpływają na stworzenie pozytywnego środowiska pracy, przez co na stanowiska mogą aplikować wykwalifikowani kandydaci z całego świata. W efekcie to z pozoru proste działanie stanowi kluczowy krok w kierunku ekspansji firmy na zagraniczne rynki.