biznes

Znajomość języka angielskiego w obecnych czasach stała się wręcz niezbędna. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, że są pewne kluczowe sfery życia, w których podstawowy angielski nie wystarcza. Dotyczy to głównie świata biznesu. Jeśli chcemy prowadzić międzynarodowe interesy, pracować w korporacji czy zdobyć pracę wymagającą zagranicznych kontaktów, konieczna jest znajomość Business English.

Business English jest znacznie szerszym pojęciem od ogólnego General English. Obejmuje nie tylko specjalistyczne słownictwo, ale też etykietę biznesu i formalny sposób wypowiadania się. Używany jest w świecie handlu i finansów. Co ważne, wykorzystuje się go nie tylko w krajach anglojęzycznych. To uniwersalny język stosowany w kontaktach zawodowych wśród ludzi biznesu z całego świata.

Charakterystyka

Jest to język precyzyjny, konkretny, zwięzły i prosty. Charakteryzują go typowe dla biznesu zwroty i idiomy, jak np. „corner the market” – wykosić konkurencję czy „go for broke” – postawić wszystko na jedną kartę. Używając go, nie stosuje się skomplikowanych struktur. Buduje się proste zdania i upraszcza się gramatykę. To język, który wymaga dużego wyczucia, zwłaszcza przy prowadzeniu rozmów z osobami z innego kręgu kulturowego. Dlatego nauka angielskiego biznesowego pozwala zdobyć wiedzę dotyczącą etykiety biznesowej stosowanej w różnych krajach, m.in. sposobu powitania, wręczania upominków czy rozpoczynania rozmów.

Zakres nauczania

W trakcie nauki słuchacze ćwiczą nie tylko praktyczne zastosowanie języka, ale też zdobywają dodatkowe umiejętności niezbędne w sytuacjach biznesowych. Z tego powodu nauczanie obejmuje również:

  • etykietę biznesową,
  • sztukę prezentacji i wystąpień publicznych,
  • prowadzenie negocjacji handlowych,
  • prezentację ofert,
  • prowadzenie korespondencji handlowej, pisanie e-maili,
  • umawianie i prowadzenie spotkań,
  • prowadzenie rozmów telefonicznych,
  • small talk i networking.
Komentarze zostały zablokowane.